On el món esdevé
amb Tornar a casa
Data: dissabte 9 de Maig
Hora: De 10h a 14h
Lloc: La Visiva / Sepúlveda 85, baixos Barcelona
Preu: 40€
Habitar (habitar-nos) és originari.
És la condició des de la qual tota la resta es desplega.
I si habitar el món comencés per habitar-nos? Habitar la nostra singularitat entenent que forma part del tot. El cos apareix llavors com a espai d'intersecció: territori íntim però no aïllat, on allò que sóc no és només meu sinó també fragment del món.
En un context on vivim interrupció, desarrelament i productivitat constant, HABITAR es torna fràgil.
Aquest taller és una invitació a explorar l'habitar com a gest originari. A preguntar-nos des de l'experiència corporal què vol dir estar al cos que som. Des d'on sóc quan dic “estic”? Habito el meu cos o simplement l'utilitzo? On comença i on acaba el meu territori?
A preguntar-nos també com es transforma la nostra presència quan reconeixem que sempre hi estem en relació. Què passa a l'espai entre dues respiracions? Quan comença allò compartit? És possible percebre el paisatge que es crea quan estem juntes?
No busquem respondre de manera conceptual, sinó obrir una experiència que ens permeti sentir aquestes preguntes al cos. Descobrir que, quan ens habitem amb més sensibilitat, el món deixa de ser un escenari extern i es revela com un espai viu del qual formem part. Que habitar no és una tècnica, és recordar que ja som a dins.

Et proposem explorar la nostra percepció sensorial, afinant la nostra consciència corporal. Habitar el món no com a observadors distants, sinó com a éssers immersos en un cos terrestre que pensa i sent.
Oferim les nostres pràctiques corporals com a petits espais d'hospitalitat, on experimentar com habitar-nos ens ajudi a habitar la vida junts.

El cos no com a límit, sinó com a pont. Cos en relació, territori sensible. Despertar els nostres sentits i descobrir, com ens assenyala David Abrams, que la percepció sensorial actua com un “cola” que vincula els nostres sistemes nerviosos amb l´ecosistema que ens envolta. Una forma molt simple (i cada vegada més oblidada) de cultivar la nostra presència.
En un context on vivim interrupció, desarrelament i productivitat constant, HABITAR es torna fràgil.
¿Habitar es, entonces, un gesto de presencia?
Una pràctica de pertinença?
Percepció, empatia, presència…
Una mica de tot això serà el fil conductor de la nostra propera trobada.
Facilitadoras:
Tornar a Casa
Formem Tornar a casa a casa Karen Mora i Ana Herrera, apassionades a difondre i fer accessible el moviment com a espai d'exploració i autoconeixement. Us guiem per reprendre el fil del moviment i de l'escolta interna, utilitzant diferents recursos que portem del nostre recorregut per la dansa i diferents tècniques corporals.
Si vols llegir més Sobre nosaltres


